.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شامگاه بکشنبه؛
در جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
شمال نیوز: احداث 23 کیلومتر کانال هدایت آب های سطحی / شهرداری ها حال و روز خوبی ندارند / خسارات ناشي از سيل تنها به دوش شهرداري نباشد/ آغاز بازسازی مركز تخصصي دياليز / ظاهرا برخي با تيم داري شهرداري ميانه خوبي ندارند/ روز مازندران فقط به يك نام خلاصه نشود

 شمال نیوز: جلسه علنی شورای شهر ساری امشب با حضور شهردار ساری ، معاون عمرانی شهرداری و اعضای شورای شهر در سالن جلسات شورای شهر ساری برگزار شد .

به گزارش خبرنگار شمال نيوز در ساري، علیجان شمشیربند،رئیس شورای شهر ساری در ابتدای این جلسه طرحهای مصوب ارايه شده به شهرداري توسط شورای شهرساری را برای اجرادرسال 94 را درقالب 8 برنامه و 50 بند و با ٢١٣ ميلياردتومان اعتبار شهرداری ساری بيان كرد.


احداث 23 کیلومتر کانال هدایت آب های سطحی

مهدی عبوری ، شهردارساری با بیان اینکه پروژههای ابلاغی شهرداری هرساله درکتابچه ای به تصویب می رسد و شهرداری نیز پس از تحقق بودجه موظف به انجام آن است ، افزود : در بودجه سال 94 تعداد پروژه ها بسیار بالا است که تقسیمات مختلفی در معاونتهای شهرداری صورت گرفته است .
۰۱
وی یکی از افتخارات این دوره شورا و شهرداری برطرف کردن مشکلات اساسی و زیربنایی شهر دانست و ادامه داد : یکی از مشکلات اساسی شهر آب گرفتگی معابر ساری است که متاسفانه در سال های اخیر به صورت گسترده شاهد آن هستیم .

عبوری با اشاره به اینکه لایروبی کانال های سطح شهر به صورت فصلی انجام می شود ، گفت : متاسفانه چهار پنجم شهر ساری شیب آن برخلاف رودخانه تجن است که مشکلاتی را برای هدایت آب های سطحی به وجود آورده است .

شهردار ساری به احداث کانال انتقال آب به طول 3 کیلومتر از دخانیات ساری به رودخانه اسپه ورد اشاره کرد و بیان داشت : این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تمام تلاش ما این است که تا دهه فجر این کانال به بهره برداری برسد .

وی با اشاره به آب گرفتگی میدان فرح آباد ، گفت : سازمان عمران شهرداری ساری بر اساس طرح معاب قدس کانال 2.5 در 2.5 را به صورت درجا در بلوار فرح آباد احداث می کند که مشکل آبگرفتگی این منطقه برطرف می شود.

عبوری ادامه داد : برای نخستین بار به صورت همزمان ، 23 کیلومتر کانال درحال احداث است که تا پایان دهه فجر به بهره برداری می رسد .

شهردار ساری همچنین از احداث پل بزرگ داراب (شهید رنجبر ) ، فاز دوم میدان ابن شهر آشوب ، پارک مادر و خانواده ، زیرگذر ذغال چال و پل گردن تا دهه فجر امسال خبر داد .

وی به احداث زیر گذر فرح آباد اشاره کرد و گفت : با احداث این زیرگذر مشکل ترافیکی منطقه بر طرف می شود.

عبوری از اجرای فاز دوم 30 متری اندرخورا خبر داد و تصریح کرد : تاکنون 5 پلاک از 17 پلاک باقی مانده خریداری شده است و مابقی نیز تا ایام دهه فجر تملک می شود.

شهردار ساری به احداث پارکینگ طبقاتی و مکانیزه اشاره کرد و بیان داشت : این پارکینگ با ظرفیت 205 خودرو جنب شهرداری منطقه 2 ساری در حال احداث است .

وی نیروگاه بزرگ زباله سوز را از طرح های مهم شهرداری ساری دانست و عنوان کرد : در سفر اخیر رئیس جمهور 25 میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تکمیل نیروگاه با تخصیص 100 درصدی در نظر گرفته شده است .

عبوری ادامه داد : حدود 75 درصد تجهیزات نیروگاهی در کشور چین ساحته و وارد استان شده است .

شهردار ساری در ادامه به فاز دوم پارک ملل اشاره کرد و بیان داشت : تاکنون 25 هکتار از فاز دوم شناسنامه املاک تهیه شده است که 15 هکتار نیز به صورت اجاره بود که قرار شد به ما تحویل داده شود.

شهرداری ها حال و روز خوبی ندارند

علی اکبر ذلیکانی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرداری ها حال و روز خوبی ندارند گفت : عملکرد شهرداری ساری با وجود مشکلات شهرداری ها بسیار مطلوب بوده است .

این عضو شورای شهر ساری با تاکید بر تهیه طرح جامع پسماند ساری ، بیان داشت : ما خوشحال نباشیم که 25 میلیارد اعتبار تخصیص پیدا کرد و نیروگاه زباله سوز در حال اتمام است چرا که اگر هم تمام شود به دلیل نداشتن طرح هزینه ها کم نمی شود.

خسارات ناشي از سيل تنها به دوش شهرداري نباشد

محمد حسن کیادهی دیگر عضو شورای شهر نیز به خسارت های سیل اشاره کرد و گفت : با وقوع سیل در استان های دیگر عملا مقامات رده اول کشور در منطقه حضور پیدا می کنند و اعتباراتی را نیز در نظر می گیرند ولی متاسفانه در مازندران این اتفاق نمی افتد .

وی ادامه داد : همه دستگاهها باید جوابگو خسارت های سیل باشند و نباید آن را تنها به دوش شهرداری بگذارند .

شهردار ساری نیز در پاسخ گفت : در شهرهای مختلف مازندران شاهد خسارت های ناشی از سیل هستم ولی من هم مثل شما از اینکه مسئولین کشوری در این مناطق حضور پیدا نمی کنند متاثر هستم .

عبوری ادامه داد : پس از سیلی که در شهر نکا رخ داد طرحی تهیه شد و مشکلش حل شد ولی به ما رسید آسمان تپید و شهرداری ساری باید خودش حل کند که شاید بخشی را باید به گرفتاری مالی کشور بگذاریم .

آغاز بازسازی مركز تخصصي دياليز

جمال باقری نیز با اشاره به نادیده گرفته شدن برخی مناطق و کوچه ها از شهرداری خواست که گشتی را برای شناسایی مناطق کمتر توسعه یافته در نظر بگیرد .
رييس كميسون بهداشت شوراي شهر ساری از آغاز بازسازي بيمارستان مهر ساري بعنوان مركز بيماران كليوي و مركز دياليز خبر داد  و گفت: سرانجام پیمانکار بیمارستان مهر ساری تعیین و بعنوان مرکز دیالیز شهرستان در حال بازسازی است.

وي يادآور شد: کلینیکي جديد نيز در پارک قائم در 3 طبقه به مساحت 3 هزار متراحداث می شود.

نفجم: اسم تيم اصلا ملاك نبوده

در ادامه عضو ورزشي شوراي شهر ساري ضمن سپاس از حمايت شهرداري ساري از ورزش اين شهرستان گفت: تكواندو از جمله رشته هاي المپيكي بوده كه باعث حفظ آبروي كاروان ورزشي ايران است.

فيض الله نفجم با اشاره به تشكيل تيم شهرداري ساري در اين رشته اظهار داشت : ظاهرا برخي دوستان با تيم داري شهرداري ميانه خوبي ندارند لذا ما نام تيم را به "شهداي ساري" تغيير داديم.

وي تصريح كرد: هدف اصلي از تشكيل اين تيم اين است تا با استفاده از تجربيات قهرمانان مازندراني در رشته هاي قهرمان پرور اسم ساري را زنده كنيم.

نفجم تاكيد كرد: واقعيت قضيه اين است كه اسم تيم اصلا ملاك نبوده چراكه هدف اين است شهرداري ساري بتواند در تعداد رشته هاي بيشتري در آينده تيم داري كند.

اين عضو شورا در پايان حمایت شهرداری ساری برای مرمت استادیوم شهید متقی را خواستار شد .

روز مازندران فقط به يك نام خلاصه نشود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ساری نیز در اين جلسه با گراميداشت ١٤ آبان بعنوان روز مازندران اظهار داشت: مازندرانی که در تمام زمینه ها در کشور می درخشد ان شا الله این روز فقط به نام نباشد و یک روزی از اين مظلومیت در بیاید وحداقل در سفرهای ملی شاهد آن باشیم که جلوه مازندران دیده شود.

مسعود پیری با بیان اینکه در برخی مواقع کارهای کوچک سبب می شود عملکرد عمرانی شهرداری کم فروغ شود ، افزود : کار در منطقه از شهر انجام می شود ولی در برخی مکان ها به دلیل یک مشکل کوچک که نا دیده گرفته شده است مشکلاتی را به وجود می آورد .

ترك تشريفات در واگذاري طرح به مشاوران مانع از بكارگيري همه توان مهندسي شهر مي شود

رضا پيوندي با تاکید بر اعتراض خود به موضوع استفاده مكرر از قانون ترك تشريفات در واگذاري طرح ها به مهندسين مشاور اظهار داشت : با وجود آن كه جلسه قبل  اعتراض كردم امروز هم نامه اي در همين زمينه ديده ام لذا جا دارد اين تذكر را بدهم كه اين روند ، روند خوبي نيست و توهين به خيلي از مهندسين شهر هست كه توان كار دارند، چون باعث مي شود يك گروه خاص كار كنند .

وي در ادامه به ضرورت احداث پاركينگ براي بازار مركزي شهر اشاره كرد و درخصوص بازسازي ميدان شهداي ساري تصريح كرد : اگر قرار است از طرح قبلي استفاده شود ، اين ايراد را دارد كه معماري ايراني اسلامي در آن رعايت نشده و لذا بايد طرح شايسته اي براي آن تدارك شود .

عضو شورای شهر ساری همچنين از عدم حفاظت از معماري بافت قديمي شهر انتقاد كرد و گفت : در ساختمان هاي ميدان در حال احداث ابن شهر آشوب از معماري سنتي استفاده شده اما معماري بناهاي قديمي كه ميراث گران بهاي شهر مي باشد حفظ نمي شود .

پيوندي اظهار داشت : در مورد ميراث فرهنگي و تاريخي و ضرورت حفظ و احياي آن همواره حرف هاي  زيبايي زده مي شود اما دريغ از عملياتي كردن آن و لذا بيم آن مي رود تا چند سال آينده چيزي از ميراث كهن شهر باقي نماند .

عضو شورا نمي تواند به اختيارات قانوني استاندار معترض شود

گفتني است رضا پيوندي در جلسه يكصد و چهل و چهارم شورا و در واكنش به سخنان رئيس شورا كه گفته بود استاندار مازندران بايد در مورد بركناري مديران ساروي استانداري توضيح دهد ، تصريح كرد :عزل و نصب از اختيارات استاندار ميباشد و انتقاد يا اعتراض به آن موضوعيتي ندارد .

وي گفت : اعضاي شورا مگر به عزل و نصب هاي شهردار اعتراض مي كنند ؟ بنابراين ورود آن ها به حوزه اختيارات استاندار معنا ندارد .


حاشيه ها:

*جلسه با قرائت قرآن توسط سيد مهدي احمدي آغاز شد.
*زليكاني كه در بيان اظهاراتش با تذكر رييس شورا در مديريت زمان روبرو شده بود گفت: بنده چون در حوزه مديريت شهري صحبت ميكنم زمان كم است.

*كيادهي پيش از آغاز سخنانش با توجه با تذكر رييس جلسه به زليكاني گفت: امنيتي براي صحبت ندارم، لطفا زمان را درست مديريت فرماييد.
*وي ضمن گلايه از برخي ناملايمات بخصوص در فضاي مجازي گفت: به محض اينكه سوالي در جلسه مطرح ميكنيم بلافاصله از جهات مختلف به سمت ما فحاشي و تهمت وارد مي شود كه چرا اين سوال را مطرح كرديم.
*اين عضو شوراي شهر خطاب به شمشيربند ادامه داد: بعنوان رييس شورا اين مسئله را مديريت كنيد و پاسخ كارشناسي شده و قانوني به اعضاي شورا بدهيد وگرنه چه زماني وظيفه نمايندگي خود را انجام دهيم.

*کیادهی سپس يادآور شد : قانون صراحتاً مي گويد اعضا ورئيس شورا نمي توانندبا پرسنل شهرداري مكاتبه كنند ولي بنده سند دارم كه رئيس شورا با مديران زيرمجموعه شهردار مكاتبه داشته و چه بسا اقدام هم مي شود  يا عضو شورا مستقيم به شهردارنامه مي زند و گاهي كمك ۲۰۰ ميليوني هم درخواست مي گردد و اين خلاف قانون است .
*وي ادامه داد: تا زماني كه عضو شورا هستم به وظايف خود عمل مي كنم و در جوسازي ها از احدي نمي ترسم لذا پاسخ كارشناسي و قانوني داده شود.
*شمشيربند در پاسخ به سوال اول كيادهي گفت: بنده مسئول توهين ديگران نيستم . چنانچه مربوط به شورا باشد پيگيري مي كنم درغير اينصورت مي توانيد از طريق دستگاه قضايي پيگيري كنيد.

*رییس شورای شهر ساری سوال دوم کیادهی را تکذیب کرد.

*سعيد نجاريان و مسعود مدينه از غايبان اين جلسه بودند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 11 آبان 1394
آقایان محترم شهردار وشورای شهر دست همه شما درد نکنه لطفا به پیاده رو ها سری بزنید شما که زحمت می کشید ضمانتی از پیمانکارن بگیرد که هنوز آب سیمان بعضی از پیاده روها خشک نشده حرکت کرده علی الخصوص در موقع بارندگی ویک بنده خدائی متوجه تحرک موزائیک نباشد تمام لباسهایش خراب می شود لطفا پیگری نمایید
علی 11 آبان 1394
با سلام : متن فوق واقعا درست میباشد ظاهرا اصلا نظارتی برکار پیمانکاران نمیشه مسیر خ شیخ طبرسی را بازدید نمایید در ایام بارندگی چقدر آب به لباس عابرین میپاشد
نا شناس 10 آبان 1394
آقای پیوندی حرف دیگه ای ندشتی بگی؟؟؟!
تذکر دادن در این زمینه هم به شما ارتباطی ندارد!!!!!
نا شناس 10 آبان 1394
پیوندی ظاهرا نماینده استاندار در شورای شهر ساری هست
مجتبی 10 آبان 1394
سلام محبت کنید یک سری به کوچه های بین فرهنگ وقارن بزنیدهمیشه میدان جنگ وگردنکشی بین رانندگان برای تردد وشاهد شنیدن انواع جملات زیبا خواهید بود وهمچنین تبدیل شده به پارکینگ بیماران که نیاز به رفتن به مطب دارندحتی برای رفتن به منزل باید کلی معطل شده لطفا طرحی برای گسترش حداقل کوچههای پر تردد این منطقه برنامه ریزی کنید
شهروند ساروی 10 آبان 1394
والله جای خالی مهندس فرامرز نقیبی رادرشورای شهرساری احساس می کنیم. به امیدخدا درآینده نزدیک مهندس نقیبی مردبی ادعاومحبوب سارویها رادربهارستان صحن مجلس دهم مشاهده خواهیم کرد.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 12 آبان 1394
وقتی آقای عبوری شهردارمحترم ساری آقای نقیبی راتاییدمی کنندپس بااین حال مشخص می شودمردم وشهردارساری ازعملکردنقیبی راضی هستند.
راهبند سنگتراشان 11 آبان 1394
ازشورای شهرساری وشهردارمحترم ساری تقاضاداریم که درخصوص ایستگاه تاکسی های ایستگاه راهبندواقع دراول راهبندیک فکری بکنند چون باعث ترافیک راهبند همین ایستگاهای تاکسی ساعت-میدان امام ومیدان شهدا وایستگاه اتوبوس میباشد که این چندایستگاه همه دریکجا قرارگرفته اند که باعث ترافیک هستند. واقعا مردم کلافه شدند وتقاضای رسیدگی دارند.
نا شناس 11 آبان 1394
آقای دکتر حجازی شهردار قائم شهردست شما هم درد نکنه که تو این مدت تونستی به نحو احسن وشایسته بستگان سببی و نسبی اعضای شورای شهر را در بدنه شهرداری مشغول بکار کنید و این یکی از بزرگترین و مهمترین عملکرد شماست که عبوری چنین جراتی نداشت. دمت گرم
شهروند 11 آبان 1394
من نفهمیدم از این همه صحبت نتیجه جلسه چی شد، کسی فهمید به زبون شهروندی یه توضیح مختصر بده ممنون میشم؟
عبداللهی 11 آبان 1394
باتشکر از زحمات شورای محترم شهر وشهردار خدوم وتلاشگر شهرمون وضعیت کوی دادگستری ساری را در یابید 1- موضوع فضای سبز 2- ابگرفتگی گلستان های داخل کوی که در روزهای بارندگی انقدر وضع خراب هست که افراد نمی توانند از خانه های خود برای رفتن به سرکار بیرون بیایند شهردار عزیز وافتخار افرین باتشکر از عنایت ویژه شما گوشه چشمی بیندازید تشکر تشکر تشکر تشکر
ناشناس بمونم 12 آبان 1394
آقا جان كمربندي جنوبي يك چاله بزرگ داره تمام شاسي خودرو وجلوبندي فاتحه اش خونده ميشه نميخواد ادعاي استانداري رو بكنيد چاله چوله هاي پشت ريل پدر مردم رو درآورده ، ده سال پيش گفتيم آب كمربندي كجا ميره گفتند كانال اسپورد گفتيم پس چرا شيب كمربندي بر عكس هست گفتند شما مهندي نيستيد آقاي عباس رمداني مي دونم درج نمي دي اما بدون ما كمكت مي كنيم نماينده ما هم بشي
شهروند 12 آبان 1394
باسلام ازشهردارمحترم وشوراي شهرخواهشمندم يك بازديدميداني ازكوچه شهيدبابايي بيست متري شهداي محراب بلواركشاورزداشته باشيدحدود14 ماه كار نيمه كاره مانده وپس ازپيگيريهاي مكررفقط يك پنجم آن آسفالت شدمتاسفانه بازهم نيمه كاره حتما 14 ماه بعد....................
seyed 12 آبان 1394
Sardar az tavajo hazratali be hal moshkel abgereftegi khiaban tavan bakhshi binahayt sepasgozaram

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.177 seconds.